Καλή Ανάσταση
Καλή Ανάσταση να έχουμε και να γλυτώσουμε γρήγορα από το βάσανο που τραβάμε αυτό το διάστημα. Αναμένουμε να γλυτώσουμε και να δούμε μετά την επόμενη μέρα. Η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη όσον αφορά την προσαρμογή σε οικονομία και κοινωνία, συλλογικά και ατομικά. Ελπίζω πάντα να το ξεπεράσουμε γιατί το διάστημα ήταν μικρό και δεν έγιναν μόνιμα τα χαρακτηριστικά του.
Βλέπω την συζήτηση που εξελίσσεται στο FB και γενικά –εν αναμονή για τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την Εκπαίδευση, για το θέμα "μαθήματα Πανελληνίων εξετάσεων" και καταλαβαίνω ότι δεν καταλάβαμε τίποτα. Αναμενόμενο! Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο και σπουδαιότερο: πρέπει πρώτα να οριστούν τα μαθήματα που κάνουν οι μαθητές για να αποκτήσουν τις γενικές γνώσεις που θα χρειαστούν στη ζωή τους (όποιος ισχυρίζεται ότι στη ζωή του χρειάστηκε Αρχαία και Λατινικά μάλλον λέει ψέματα: εξαιρούνται φυσικά οι σπουδάζοντες στην Φιλοσοφική). Άρα να ξεκινήσουμε από αυτό! Μετά να δούμε το εξής: η κρίση που περάσαμε (αυτή με τα μνημόνια) και η κρίση που περνάμε (αυτή με την διαφορετική πολιτική και κοινωνική λειτουργία) πρέπει να μας βάλουν μυαλό και να προετοιμάσουμε τους νέους και τις νέες να ενταχθούν στην κοινωνία και να είναι υπεύθυνοι.
Δηλαδή να ξέρουν τις θεσμικές και πολιτικές λειτουργίες της κοινωνίας και της πολιτείας καθώς και να έχουν τα επιστημονικά εφόδια να την αναλύουν και να την επεξεργάζονται. Πρέπει επίσης να μπορούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας (εδώ γελάμε γιατί μπαίνουν όλοι στα πανεπιστήμια). Θα πρέπει σίγουρα τα μαθήματα οικονομίας να στραφούν στην καινοτομία και στην επιχειρηματικότητα. Μετά θα πρέπει όλοι να μπορούν να καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους: γελάω με την επιπεδοποίηση της καμπύλης (λες και είναι στο χώρο των τριών διαστάσεων), τα ρο-μηδέν (δηλαδή το ποσοστό μεταβολής από μέρα σε μέρα), τα εκθετικά (την περιγραφή της αθροιστικής κατανομής πιθανότητας), την αναπαράσταση της ιχνηλάτησης (το γράφημα που αποτυπώνει συνδέσεις και σχέσεις). Αν καταλαβαίνετε ότι είναι σε παρένθεση είστε έτοιμοι να αναλύσετε την πραγματικότητα.
Τι δηλαδή να μαθαίνουν; Να μπορούν να μιλήσουν και να γράψουν, να ξέρουν μαθηματικά και στατιστική, να μάθουν φυσική, χημεία και βιολογία, να ξέρουν την λειτουργία της πολιτείας και των θεσμών της, την Δημοκρατία και την Κοινωνία. Να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες στο μάθημα και να μάθουν βασικές αρχές διαχείρισης της πληροφορίας. Να ξέρουν πως λειτουργεί η οικονομική ζωή. Αγγλικά είναι επιθυμητό επίσης να ξέρουν. Καταστράφηκε η Γ Λυκείου που έγινε κρατικό φροντιστήριο. Ας επανέλθει στις γενικές γνώσεις.
Στο τέλος του δρόμου θα έχουμε εισαγωγικές (όχι στην αρχή του προβληματισμού μας). Εκεί το σωστό είναι όλοι να δίνουν τεστ σε γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, κοινωνικές επιστήμες και αναλόγως να εισέρχονται! Ας δούμε το σχέδιο νόμου και το συζητάμε....
Καλή Ανάσταση έστω και στις 26 Μαΐου!
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18-19 Απριλίου 2020