Τέμπη: Κάποιοι κάηκαν ζωντανοί- Υποψίες για μεταφορά λαθραίων καυσίμων
25/02/2024 18:00
25/02/2024 18:00
Πληθαίνουν, έναν χρόνο μετά, τα ερωτηματικά για τα αίτια της τεράστιας, φονικής έκρηξης σαν «πύρινη σφαίρα» που ακολούθησε την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Tέμπη που κόστισε την ζωή σε 57 συνολικά ανθρώπους. Τα νέα πορίσματα που κατατίθενται από πραγματογνώμονες , οι αναφορές υπηρεσιακών παραγόντων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής κι άλλα δεδομένα φαίνεται να απορρίπτουν την επίσημη κρατική εκδοχή για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, επισημαίνεται σε ρεπορτάζ του in.gr που υπογράφει ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος ότι η έκρηξη οφείλεται στην διαρροή από την σύγκρουση των ελαίων των μετασχηματιστών των δύο ηλεκτραμαξών.
Κάποιοι κάηκαν ζωντανοί
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του in.gr από τις περαιτέρω έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι στην κυλικείο του τρένου έχασαν την ζωή τους συνολικά 25 επιβάτες, στο πρώτο βαγόνι 13 , στο δεύτερο υπήρξαν 13 νεκροί και στο τρίτο τρεις. Με μοιραίες και σωτήριες κινήσεις δεκάδων επιβατών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, από τους οποίους αρκετοί άφησαν τις θέσεις τους και κατευθύνθηκαν στο κυλικείο κι άλλοι έκατσαν σε «λάθος» θέσεις στις οποίες όμως δεν δέχθηκαν ισχυρά πλήγματα κι επιβίωσαν .
Το ενδιαφέρον των νομικών εκπροσώπων και των διορισμένων πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών έχει εστιασθεί στους λόγους που προκλήθηκε η έκρηξη, μετά την σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τους νεότερους υπολογισμούς περίπου 28-30 επιβάτες της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν, κι από αυτούς εκτιμάται ότι οι 6-8 ζωντανοί.
Δεν ευσταθεί η εκδοχή για τα έλαια σιλικόνης
Μέχρι στιγμής οι πραγματογνώμονες έχουν εντοπίσει ίχνη της ουσίας ξυλολίου (ΣΣ χρησιμοποιείται ως διαλύτης σε νόθευση καυσίμων σε διάφορα συντρίμμια) ενώ έχουν επισημάνει ότι η επίσημη εκδοχή για ανάφλεξη των λαδιών του μετασχηματιστή δεν ευσταθεί διότι αυτά δεν προκαλούν τέτοιου είδους έκρηξη. Ακόμη τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρεία SIEMENS κατασκευάστρια των ηλεκτραμαξών σε έγγραφη απάντηση της , στις δικαστικές αρχές για την φονική έκρηξη στα Τέμπη αναφέρθηκε σε «εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ανάφλεξης» των ελαίων σιλικόνης. Επιπλέον στην ερώτηση των δικαστικών λειτουργών «αν η εμφανιζόμενη στις φωτογραφίες και το βίντεο ανάφλεξη και εν συνεχεία πυρκαγιά είναι συμβατή με την ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης των ηλεκτραμαξών» απέφυγε να πάρει θέση.
Εντύπωση λοιπόν προκάλεσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής η δήλωση του του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη ο οποίος ζήτησε να υπάρχει πιο εμπεριστατωμένη απάντηση από την SIEMENS για την έκρηξη. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «αν μου επιτρέπετε σε αυτό το θέμα γενικά, όπως σε ένα αεροπορικό δυστύχημα πάντα καλείται η κατασκευάστρια εταιρεία να δώσει εξηγήσεις, θεωρώ ότι η κατασκευάστρια εταιρεία, η SIEMENS, που έχει κατασκευάσει και τα βαγόνια και τις ηλεκτράμαξες, θα πρέπει να κληθεί να δώσει εμπεριστατωμένες εξηγήσεις γι’ αυτό. Γιατί, ξέρετε, από αυτά τα πράγματα, από τη φωτιά, μπορούν να γίνουν τεχνικές βελτιώσεις που μπορούν να σώσουν στο μέλλον άλλες ζωές».
Το ξυλόλιο
Ακόμη εντυπωσιάζει το γεγονός ότι στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής υπήρξαν αναφορές από μέλη της επονομαζόμενης «Επιτροπής Γεραπετρίτη» -τότε υπουργός Επικρατείας- για τις συνθήκες του ατυχήματος οι οποίοι όμως ανέφεραν ότι δεν ασχολήθηκαν με τα αίτια της εξεταζόμενης έκρηξης ενώ δεν φαίνεται να υπήρξε κι αυτοψία. Τέλος σημαντικά στοιχεία για την εν λόγω παράμετρο της τραγωδίας από τον τεχνικό σύμβουλο οικογενειών, ειδικού πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιών, πρώην αξιωματικού του Πυροσβεστικού Σώματος κ Βασίλη Κοκοτσάκη ο οποίος επεσήμανε στο έγγραφο του ότι «η έκρηξη οφείλεται σε καύσιμο υλικό που απελευθερώθηκε από το δοχείο αποθήκευσης του συνέπειας της βίαιης σύγκρουσης». Συμπληρώνοντας ότι «το ξυλόλιο κι άλλες σχετικές ουσίες που εντοπίσθηκαν στα συντρίμμια έχουν φυσικά χαρακτηριστικά ευφλεξιμότητας κι εκρηξιμότητας που συνάδουν με το δημιουργηθέν φαινόμενο».
Το ρεπορτάζ του in.gr παρουσιάζει τις επισημάνσεις κάποιων τεχνικών συμβούλων τους οποίους δεν κατονομάζει και οι οποίοι επισημαίνουν ότι «το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν κι ορισμένες λανθασμένες αναφορές για την υπόθεση όπως ότι έχουν χαθεί βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ότι δεν έγινε έρευνα των τοιχωμάτων του κυλικείου του τραίνου» διευκρινίζοντας ότι «είναι γνωστός ο χώρος που βρίσκονται όλα τα βαγόνια και των δύο αμαξοστοιχιών κι έχουν εξετασθεί διεξοδικά» κι ότι «τα τοιχώματα του κυλικείου είχαν καταστραφεί από την πυρκαγιά στον εν λόγω χώρο»
Αναφορικά με πληροφορίες ότι «βρέθηκε ίχνη ύποπτων ουσιών από την έκρηξη στα ρούχα πολλών επιβατών» οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι οι ουσίες ξυλόλιο κλπ που βρέθηκαν στα ρούχα των θυμάτων δεν σχετίζονται με την έκρηξη αλλά προέρχονται από το λιώσιμο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών πλαστικών τμημάτων των ρούχων τους».
Συμπληρώνοντας ότι «αυτές οι ύποπτες πράγματι ουσίες που πιθανόν σχετίζονται με την έκρηξη λόγω υπό έλεγχο μεταφοράς παράνομου, αδήλωτου φορτίου με λαθραία καύσιμα εντοπίσθηκε σε τμήματα των δύο αμαξοστοιχιών ή στο έδαφος στο σημείο της σύγκρουσης».
Πηγή: in.gr
26/02/2024 11:07
27/02/2024 07:00
Πληθαίνουν, έναν χρόνο μετά, τα ερωτηματικά για τα αίτια της τεράστιας, φονικής έκρηξης σαν «πύρινη σφαίρα» που ακολούθησε την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Tέμπη που κόστισε την ζωή σε 57 συνολικά ανθρώπους. Τα νέα πορίσματα που κατατίθενται από πραγματογνώμονες , οι αναφορές υπηρεσιακών παραγόντων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής κι άλλα δεδομένα φαίνεται να απορρίπτουν την επίσημη κρατική εκδοχή για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, επισημαίνεται σε ρεπορτάζ του in.gr που υπογράφει ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος ότι η έκρηξη οφείλεται στην διαρροή από την σύγκρουση των ελαίων των μετασχηματιστών των δύο ηλεκτραμαξών.
Κάποιοι κάηκαν ζωντανοί
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του in.gr από τις περαιτέρω έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι στην κυλικείο του τρένου έχασαν την ζωή τους συνολικά 25 επιβάτες, στο πρώτο βαγόνι 13 , στο δεύτερο υπήρξαν 13 νεκροί και στο τρίτο τρεις. Με μοιραίες και σωτήριες κινήσεις δεκάδων επιβατών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, από τους οποίους αρκετοί άφησαν τις θέσεις τους και κατευθύνθηκαν στο κυλικείο κι άλλοι έκατσαν σε «λάθος» θέσεις στις οποίες όμως δεν δέχθηκαν ισχυρά πλήγματα κι επιβίωσαν .
Το ενδιαφέρον των νομικών εκπροσώπων και των διορισμένων πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών έχει εστιασθεί στους λόγους που προκλήθηκε η έκρηξη, μετά την σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τους νεότερους υπολογισμούς περίπου 28-30 επιβάτες της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν, κι από αυτούς εκτιμάται ότι οι 6-8 ζωντανοί.
Δεν ευσταθεί η εκδοχή για τα έλαια σιλικόνης
Μέχρι στιγμής οι πραγματογνώμονες έχουν εντοπίσει ίχνη της ουσίας ξυλολίου (ΣΣ χρησιμοποιείται ως διαλύτης σε νόθευση καυσίμων σε διάφορα συντρίμμια) ενώ έχουν επισημάνει ότι η επίσημη εκδοχή για ανάφλεξη των λαδιών του μετασχηματιστή δεν ευσταθεί διότι αυτά δεν προκαλούν τέτοιου είδους έκρηξη. Ακόμη τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρεία SIEMENS κατασκευάστρια των ηλεκτραμαξών σε έγγραφη απάντηση της , στις δικαστικές αρχές για την φονική έκρηξη στα Τέμπη αναφέρθηκε σε «εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ανάφλεξης» των ελαίων σιλικόνης. Επιπλέον στην ερώτηση των δικαστικών λειτουργών «αν η εμφανιζόμενη στις φωτογραφίες και το βίντεο ανάφλεξη και εν συνεχεία πυρκαγιά είναι συμβατή με την ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης των ηλεκτραμαξών» απέφυγε να πάρει θέση.
Εντύπωση λοιπόν προκάλεσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής η δήλωση του του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη ο οποίος ζήτησε να υπάρχει πιο εμπεριστατωμένη απάντηση από την SIEMENS για την έκρηξη. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «αν μου επιτρέπετε σε αυτό το θέμα γενικά, όπως σε ένα αεροπορικό δυστύχημα πάντα καλείται η κατασκευάστρια εταιρεία να δώσει εξηγήσεις, θεωρώ ότι η κατασκευάστρια εταιρεία, η SIEMENS, που έχει κατασκευάσει και τα βαγόνια και τις ηλεκτράμαξες, θα πρέπει να κληθεί να δώσει εμπεριστατωμένες εξηγήσεις γι’ αυτό. Γιατί, ξέρετε, από αυτά τα πράγματα, από τη φωτιά, μπορούν να γίνουν τεχνικές βελτιώσεις που μπορούν να σώσουν στο μέλλον άλλες ζωές».
Το ξυλόλιο
Ακόμη εντυπωσιάζει το γεγονός ότι στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής υπήρξαν αναφορές από μέλη της επονομαζόμενης «Επιτροπής Γεραπετρίτη» -τότε υπουργός Επικρατείας- για τις συνθήκες του ατυχήματος οι οποίοι όμως ανέφεραν ότι δεν ασχολήθηκαν με τα αίτια της εξεταζόμενης έκρηξης ενώ δεν φαίνεται να υπήρξε κι αυτοψία. Τέλος σημαντικά στοιχεία για την εν λόγω παράμετρο της τραγωδίας από τον τεχνικό σύμβουλο οικογενειών, ειδικού πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιών, πρώην αξιωματικού του Πυροσβεστικού Σώματος κ Βασίλη Κοκοτσάκη ο οποίος επεσήμανε στο έγγραφο του ότι «η έκρηξη οφείλεται σε καύσιμο υλικό που απελευθερώθηκε από το δοχείο αποθήκευσης του συνέπειας της βίαιης σύγκρουσης». Συμπληρώνοντας ότι «το ξυλόλιο κι άλλες σχετικές ουσίες που εντοπίσθηκαν στα συντρίμμια έχουν φυσικά χαρακτηριστικά ευφλεξιμότητας κι εκρηξιμότητας που συνάδουν με το δημιουργηθέν φαινόμενο».
Το ρεπορτάζ του in.gr παρουσιάζει τις επισημάνσεις κάποιων τεχνικών συμβούλων τους οποίους δεν κατονομάζει και οι οποίοι επισημαίνουν ότι «το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν κι ορισμένες λανθασμένες αναφορές για την υπόθεση όπως ότι έχουν χαθεί βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ότι δεν έγινε έρευνα των τοιχωμάτων του κυλικείου του τραίνου» διευκρινίζοντας ότι «είναι γνωστός ο χώρος που βρίσκονται όλα τα βαγόνια και των δύο αμαξοστοιχιών κι έχουν εξετασθεί διεξοδικά» κι ότι «τα τοιχώματα του κυλικείου είχαν καταστραφεί από την πυρκαγιά στον εν λόγω χώρο»
Αναφορικά με πληροφορίες ότι «βρέθηκε ίχνη ύποπτων ουσιών από την έκρηξη στα ρούχα πολλών επιβατών» οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι οι ουσίες ξυλόλιο κλπ που βρέθηκαν στα ρούχα των θυμάτων δεν σχετίζονται με την έκρηξη αλλά προέρχονται από το λιώσιμο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών πλαστικών τμημάτων των ρούχων τους».
Συμπληρώνοντας ότι «αυτές οι ύποπτες πράγματι ουσίες που πιθανόν σχετίζονται με την έκρηξη λόγω υπό έλεγχο μεταφοράς παράνομου, αδήλωτου φορτίου με λαθραία καύσιμα εντοπίσθηκε σε τμήματα των δύο αμαξοστοιχιών ή στο έδαφος στο σημείο της σύγκρουσης».
Πηγή: in.gr
ΣΧΟΛΙΑ