ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν οι πρώτες εργασίες για το FlyOver - Πότε θα κλείσουν λωρίδες της περιφερειακής

Από Δευτέρα όσοι χρησιμοποιούν την περιφερειακή για τις μετακινήσεις τους θα δουν τις πρώτες αλλαγές και ρυθμίσεις

 01/04/2023 08:00

Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν οι πρώτες εργασίες για το FlyOver - Πότε θα κλείσουν λωρίδες της περιφερειακής

Νίκος Ηλιάδης

Έως τώρα, όλος ο σχεδιασμός γύρω από το έργο της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής και του flyover γινόταν επί χάρτου, χωρίς καμία ανάπτυξη στο πεδίο. Μόνον κάποιες πρώτες εγκαταστάσεις του κυρίως εργοταξίου είχαν στηθεί τις προηγούμενες εβδομάδες σε χώρο απέναντι από τα νοσοκομεία “Παπαγεωργίου” και “424”.

Από Δευτέρα όμως όσοι χρησιμοποιούν την περιφερειακή για τις μετακινήσεις τους θα δουν να ξεκινούν οι πρώτες πρόδρομες εργασίες. Αυτές αφορούν κάποιες συμπληρωματικές γεωτεχνικές γεωτρήσεις προκειμένου να διαπιστωθεί η ποιότητα του εδάφους και σε πρώτη φάση θα γίνουν στο τμήμα του δρόμου από τα νοσοκομεία έως τον κόμβο Νεαπόλεως, στο ρεύμα με κατεύθυνση προς ανατολικά. 

Στη διάρκεια αυτών των εργασιών οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Πέμπτη, θα διακόπτεται τμηματικά η κίνηση στη δεξιά λωρίδα του δρόμου, ενώ οι άλλες δύο λωρίδες θα είναι ελεύθερες.

Σύμφωνα με παράγοντα του έργου ανάλογες γεωτρήσεις θα γίνουν πολλές και σε άλλα σημεία της διαδρομής όπου θα στηθούν τα βάθρα, τα στέγαστρα και θα διανοιχθούν οι σήραγγες. “Η ποιότητα του εδάφους είναι γενικά καλή, ωστόσο σε μερικά σημεία είναι κάπως σαθρό καθώς εκεί είχαν ρίξει παλαιότερα μπάζα”, αναφέρει ο ίδιος παράγοντας. 

Παράλληλα, αυτό το διάστημα τρέχουν με πολύ εντατικούς ρυθμούς οι διάφορες μελέτες σε επίπεδο εφαρμογής πλέον, προκειμένου να γίνει η ακριβής αποτύπωση του έργου και να αποφασιστούν στη συνέχεια και τα στάδια της κατασκευής του. Αυτή την περίοδο οι μελετητές ασχολούνται με το κομμάτι από τον κόμβο των νοσοκομείων έως αυτόν της Νεάπολης που θεωρείται και το δυσκολότερο τμήμα του έργου.

“Οι διαδικασίες τρέχουν με πολύ γρήγορο ρυθμό. Δεν ακολουθούν τους συνήθεις ρυθμούς των δημοσίων έργων καθώς πρόκειται για ΣΔΙΤ και οι ανάδοχοι θέλουν να το τρέξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται”, αναφέρει στέλεχος το οποίο γνωρίζει την εξέλιξη του έργου. 

Σύμφωνα με τον ίδιο η κύρια φάση των εργασιών, μετά την ολοκλήρωση των πρόδρομων γεωτεχνικών γεωτρήσεων, θα ξεκινήσει προς το τέλος του καλοκαιριού, “ίσως και λίγο νωρίτερα, εάν δεν επηρεαστεί ο όλος σχεδιασμός από τις εκλογές”, σημειώνει. 

Όπως εξηγεί, τότε θα αρχίσει και ο μόνιμος αποκλεισμός κάποιων λωρίδων της περιφερειακής. “Το πιθανότερο είναι να αποκλειστούν πρώτα οι αριστερές λωρίδες, μία ανά κατεύθυνση καθώς, οι εργασίες θα ξεκινήσουν, σύμφωνα με τους έως τώρα σχεδιασμούς, από τη διαχωριστική νησίδα”. Στόχος πάντως είναι κατά την περίοδο κατασκευής του έργου να διατίθενται οπωσδήποτε δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Παράλληλα θα γίνουν πολλές κυκλοφοριακές μετρήσεις προκειμένου να υπάρχει επικαιροποιημένη εικόνα για τις μετακινήσεις οι οποίες συνδέονται με τη χρήση της περιφερειακής οδού. 

Σύμφωνα με πληροφορίες οι μετρήσεις θα γίνουν τόσο σε δρόμους οι οποίοι συνδέονται με την περιφερειακή, όσο όμως και σε κεντρικούς οδικούς άξονες μέσα στην πόλη. Τα στοιχεία τα οποία θα προκύψουν θα φανούν χρήσιμα στην προσπάθεια που θα καταβληθεί προκειμένου κατά το στάδιο της κατασκευής του έργου να υπάρξει η μικρότερη δυνατή κυκλοφοριακή όχληση. 

Επίσης, πριν από την έναρξη των κύριων εργασιών θα έχουν τοποθετηθεί σε όλες τις εισόδους της περιφερειακής φωτεινές πινακίδες εναλλασσόμενων μηνυμάτων οι οποίες θα παρέχουν πληροφορίες στους οδηγούς για την κατάσταση που θα επικρατεί στον αυτοκινητόδρομο ώστε να αποφασίζουν εάν θα τον χρησιμοποιήσουν ή εάν θα επιλέξουν κάποια άλλη εναλλακτική διαδρομή για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Έως τώρα, όλος ο σχεδιασμός γύρω από το έργο της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής και του flyover γινόταν επί χάρτου, χωρίς καμία ανάπτυξη στο πεδίο. Μόνον κάποιες πρώτες εγκαταστάσεις του κυρίως εργοταξίου είχαν στηθεί τις προηγούμενες εβδομάδες σε χώρο απέναντι από τα νοσοκομεία “Παπαγεωργίου” και “424”.

Από Δευτέρα όμως όσοι χρησιμοποιούν την περιφερειακή για τις μετακινήσεις τους θα δουν να ξεκινούν οι πρώτες πρόδρομες εργασίες. Αυτές αφορούν κάποιες συμπληρωματικές γεωτεχνικές γεωτρήσεις προκειμένου να διαπιστωθεί η ποιότητα του εδάφους και σε πρώτη φάση θα γίνουν στο τμήμα του δρόμου από τα νοσοκομεία έως τον κόμβο Νεαπόλεως, στο ρεύμα με κατεύθυνση προς ανατολικά. 

Στη διάρκεια αυτών των εργασιών οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Πέμπτη, θα διακόπτεται τμηματικά η κίνηση στη δεξιά λωρίδα του δρόμου, ενώ οι άλλες δύο λωρίδες θα είναι ελεύθερες.

Σύμφωνα με παράγοντα του έργου ανάλογες γεωτρήσεις θα γίνουν πολλές και σε άλλα σημεία της διαδρομής όπου θα στηθούν τα βάθρα, τα στέγαστρα και θα διανοιχθούν οι σήραγγες. “Η ποιότητα του εδάφους είναι γενικά καλή, ωστόσο σε μερικά σημεία είναι κάπως σαθρό καθώς εκεί είχαν ρίξει παλαιότερα μπάζα”, αναφέρει ο ίδιος παράγοντας. 

Παράλληλα, αυτό το διάστημα τρέχουν με πολύ εντατικούς ρυθμούς οι διάφορες μελέτες σε επίπεδο εφαρμογής πλέον, προκειμένου να γίνει η ακριβής αποτύπωση του έργου και να αποφασιστούν στη συνέχεια και τα στάδια της κατασκευής του. Αυτή την περίοδο οι μελετητές ασχολούνται με το κομμάτι από τον κόμβο των νοσοκομείων έως αυτόν της Νεάπολης που θεωρείται και το δυσκολότερο τμήμα του έργου.

“Οι διαδικασίες τρέχουν με πολύ γρήγορο ρυθμό. Δεν ακολουθούν τους συνήθεις ρυθμούς των δημοσίων έργων καθώς πρόκειται για ΣΔΙΤ και οι ανάδοχοι θέλουν να το τρέξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται”, αναφέρει στέλεχος το οποίο γνωρίζει την εξέλιξη του έργου. 

Σύμφωνα με τον ίδιο η κύρια φάση των εργασιών, μετά την ολοκλήρωση των πρόδρομων γεωτεχνικών γεωτρήσεων, θα ξεκινήσει προς το τέλος του καλοκαιριού, “ίσως και λίγο νωρίτερα, εάν δεν επηρεαστεί ο όλος σχεδιασμός από τις εκλογές”, σημειώνει. 

Όπως εξηγεί, τότε θα αρχίσει και ο μόνιμος αποκλεισμός κάποιων λωρίδων της περιφερειακής. “Το πιθανότερο είναι να αποκλειστούν πρώτα οι αριστερές λωρίδες, μία ανά κατεύθυνση καθώς, οι εργασίες θα ξεκινήσουν, σύμφωνα με τους έως τώρα σχεδιασμούς, από τη διαχωριστική νησίδα”. Στόχος πάντως είναι κατά την περίοδο κατασκευής του έργου να διατίθενται οπωσδήποτε δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Παράλληλα θα γίνουν πολλές κυκλοφοριακές μετρήσεις προκειμένου να υπάρχει επικαιροποιημένη εικόνα για τις μετακινήσεις οι οποίες συνδέονται με τη χρήση της περιφερειακής οδού. 

Σύμφωνα με πληροφορίες οι μετρήσεις θα γίνουν τόσο σε δρόμους οι οποίοι συνδέονται με την περιφερειακή, όσο όμως και σε κεντρικούς οδικούς άξονες μέσα στην πόλη. Τα στοιχεία τα οποία θα προκύψουν θα φανούν χρήσιμα στην προσπάθεια που θα καταβληθεί προκειμένου κατά το στάδιο της κατασκευής του έργου να υπάρξει η μικρότερη δυνατή κυκλοφοριακή όχληση. 

Επίσης, πριν από την έναρξη των κύριων εργασιών θα έχουν τοποθετηθεί σε όλες τις εισόδους της περιφερειακής φωτεινές πινακίδες εναλλασσόμενων μηνυμάτων οι οποίες θα παρέχουν πληροφορίες στους οδηγούς για την κατάσταση που θα επικρατεί στον αυτοκινητόδρομο ώστε να αποφασίζουν εάν θα τον χρησιμοποιήσουν ή εάν θα επιλέξουν κάποια άλλη εναλλακτική διαδρομή για να φτάσουν στον προορισμό τους.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία