To «έγκλημα του FlyOver»
Να είστε σίγουροι πως όπου να ’ναι θα το ακούσουμε και αυτό. Θα δούμε στα μπαλκόνια και πάλι τα κίτρινα πανό, αλλά αυτή τη φορά δε θα γράφουν «έγκλημα στη Βενιζέλου» αλλά «έγκλημα στο FlyOver». Αυτή η πόλη έχει γεμίσει «εγκληματίες». Σήμερα ακούμε το επιχείρημα πως πρώτα θα έπρεπε να λειτουργήσει το Μετρό και μετά να αρχίσουν τα έργα στην περιφερειακή. Είμαι σίγουρος πως μετά τη λειτουργία του Μετρό, θα ανακάλυπταν κάποιο άλλο επιχείρημα, όπως να ολοκληρωθεί το μετρό στις δυτικές συνοικίες και μετά να ξεκινήσουν οι εργασίες του FlyOver. Οι του «όχι σε όλα» είναι ευρηματικοί σε επιχειρήματα.
Το εξοργιστικό είναι πως μιλούν για την καθυστέρηση λειτουργίας του Μετρό αυτοί που ευθύνονται γι’ αυτήν την καθυστέρηση. Οι υπέρμαχοι του συνθήματος «έγκλημα στη Βενιζέλου». Αντί να απολογούνται διότι με τις εμμονές τους ταλαιπωρούν μία ολόκληρη πόλη, τολμούν να ζητούν και τα ρέστα.
Αλλά ας έρθουμε στο επίμαχο ζήτημα, στο FlyOver. Αναρωτηθήκαμε ποτέ γιατί κατέστη αναγκαία η κατασκευή του; Αναρωτηθήκαμε ποτέ για ποιο λόγο η περιφερειακή φάνηκε ανεπαρκής στις σύγχρονες κυκλοφοριακές απαιτήσεις; Όχι, διότι αυτοί που συνήθως γκρινιάζουν δεν αντέχουν την απάντηση σε αυτό το ερώτημα.
Ο FlyOver είναι αναγκαίος διότι η περιφερειακή εξ αρχής κατασκευάστηκε πλημμελώς. Και γιατί κατασκευάστηκε πλημμελώς; Διότι οι οικολόγοι ξάπλωναν στη μέση του δρόμου και δεν ήθελαν ούτε καν να γίνει. Στο τέλος οι κυβερνήσεις, υπό την πίεση τους, για να μην κοπούν περισσότερα δέντρα -τα οποία βεβαίως θα αντικαθίσταντο- κατασκεύασαν ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας κατά τέσσερα μέτρα στενότερο, με λάθος στροφές και χωρίς Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης! Αυτή την κακοκατασκευή έρχεται να καλύψει σήμερα ο FlyOver.
Όλα αυτά τα καλύπτει ένα πέπλο ένοχης σιωπής. Η πόλη μας δεν αντέχει τέτοιες συζητήσεις, διότι έτσι θα αναδειχθούν οι ευθύνες συγκεκριμένων ανθρώπων που έκτισαν την πολιτική τους σταδιοδρομία επάνω στο «όχι σε όλα». Αρνητές των πάντων. Κι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας για να ακούμε καινούρια «όχι». Ευτυχώς, σιγά-σιγά, όλες αυτές οι φωνές μπαίνουν στο περιθώριο και από την άλλη πλευρά υπάρχει μια κυβέρνηση που δεν ενδίδει σε πιέσεις και εκβιασμούς των κάθε λογής «προστατών» της πόλης μας.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές -βράδυ Τετάρτης 15 Νοεμβρίου- επί δύο ημέρες η κυκλοφορία στην πόλη διεξάγεται -παρά την έναρξη των έργων στην περιφερειακή- ομαλότατα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι εμφανίστηκαν επιτέλους οι τροχονόμοι. Και για ποιο λόγο επί τόσα χρόνια ήταν εξαφανισμένοι και μία ολόκληρη πόλη ταλαιπωρείτο τις ώρες αιχμής;
Να μία καλή ερώτηση. Αδιαφορία των καρεκλοκένταυρων της Αθήνας; Αδιαφορία των τοπικών παραγόντων; Βόλεμα των χιλιάδων οδηγών και των καταστηματαρχών με το διπλοπαρκάρισμα; Ένας συνδυασμός όλων αυτών των αιτίων. Το δίδαγμα ποιο είναι; Λύσεις υπάρχουν, απλώς ξεβολεύουν τους πολλούς. Επιστρατεύονται δε ως λύσεις έκτακτης ανάγκης και ξεχνιούνται όταν παρέλθει το έκτακτο γεγονός.
Σε αυτή τη φάση είμαστε σήμερα. Ελπίζω οι κάτοικοι που διαμένουν στην περιοχή που γίνονται τα έργα να ενημερωθούν υπεύθυνα για τους περιβαλλοντικούς όρους του FlyOver και το κυριότερο να σταματήσει η σαλονικιώτικη γκρίνια και μιζέρια.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19.11.2023