To πανόραμα των έργων που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη - Ποια υλοποιούνται, ποια θα ξεκινήσουν
11/11/2022 14:26
11/11/2022 14:26
9 +1 μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη φιλοδοξούν να αλλάξουν το πρόσωπο της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Τα έργα αυτά είναι κυρίως συγκοινωνιακά για να βοηθήσουν την Θεσσαλονίκη να βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης που σήμερα είναι σε ρυθμούς κορεσμού.
Για τη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός προγράμματος έργων ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ που αφορά την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Ποια είναι όμως αυτά τα έργα;
Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 377 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και μιλάμε για ένα έργο ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη, έναν σύγχρονο υπέργειο αυτοκινητόδρομο, χωρίς διόδια, που θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη του 2020 και προσφορές δόθηκαν στο τέλος του 2021. Το ανάδοχο σχήμα είναι μεταξύ ΑΒΑΞ-Μυτιληναίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό μέχρι το τέλος του έτους θα έχει υπογραφεί η σύμβαση-ΣΔΙΤ και μέχρι την Άνοιξη θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια για να ξεκινήσει η κατασκευή του. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό να παραδώσει το εμβληματικό αυτό έργο στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2023. Είναι μια σύνθετη άσκηση καθώς χρειάζεται να ολοκληρωθεί σε χρόνο ρεκόρ ο σταθμός Βενιζέλου ο οποίος καθυστέρησε λόγω των αρχαιοτήτων. Το 2024 θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά.
Στόχος είναι στο Μετρό να αναδειχθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα και να υπάρξει παρουσία τους στους σταθμούς. Παράλληλα θα τρέξει σύντομα και ο διαγωνισμός για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσω ενός διαγωνισμού ΣΔΙΤ στον οποίο εκτιμάται ότι θα υπάρξει και συμμετοχή ευρωπαϊκών εταιρειών.
Το έργο αποτελείται από τη βασική γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων με 13 σταθμούς και την γραμμή Καλαμαριάς μήκους 4,8 χιλιομέτρων με 5 σταθμούς. Στη βασική γραμμή ανάδοχο είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI και στη γραμμή Καλαμαριάς η ΑΚΤΩΡ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.
Προκείται για διαγωνισμό-ΣΔΙΤ για τη δημιουργία νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Σέρρες,Έδεσσα και αναβάθμιση του υφιστάμενου μεγάρου στη Θεσσαλονίκη. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από το 2021.
Τα σχήματα που έχουν περάσει στη Β`φάση είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX. Τον διαγωνισμό τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος εκτιμάται σε 148 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για ακόμα μια μεγάλη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστεί στη βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, στο Φίλυρο, με δωρεά 150 εκατ. ευρώ του Ιδρύματος και σύμφωνα με τον προγραμματισμό προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στο δημόσιο σύστημα υγείας τον Δεκέμβριο του 2025. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2023 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Πρόκειται για έργο το οποίο αναβαθμίζει τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και θεωρείται μεγάλης σημασίας για την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.Τα έργα εκτελούνται στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.
Στη μήκους 600 μέτρων γέφυρα Αλιάκμονα γίνεται πλήρης ανακατασκευή του φορέα της με αντικατάσταση του καταστρώματος και προσθήκη 6 νέων μεσόβαθρων και 2 ακρόβαθρων. Τα έργα εκτελεί η για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου η ΑΒΑΞ.
“Είναι κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 50% και εκτίμηση είναι πως μέχρι το τέλος του 2022 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Πρόκειται για οδικό έργο-ΣΔΙΤ το οποίο προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η δημοπράτηση του έργου είναι γεγονός και στις 5 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος . Είναι ένα έργο που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς ο σημερινός άξονας χρίζει άμεσης αναβάθμισης.
Είναι συνολικού μήκους περίπου 80χλμ και προϋπολογισμού 419 εκατομμυρίων ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η λειτουργία και η συντήρηση.
Πρόκειται για έργο στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, είναι νευραλγικής σημασίας, εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας. Το έργο θα μειώσει τους χρόνους διαδρομής, και άρα το κόστος, θα προσδώσει νέα στάνταρ οδικής ασφάλειας, και θα φέρει την πόλη και την βιομηχανική περιοχή κοντύτερα στην παραγωγική ενδοχώρα της Πέλλας και της Περιφέρειας γενικότερα.
Το έργο αυτό είναι υπό κατασκευή από την ΑΚΤΩΡ. Αφορά την σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός. Με το έργο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά η δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης ενώ η ανάπτυξη του λιμανιού φέρνει ανάπτυξη στην πόλη, μεγάλες επενδύσεις και θέσεις εργασία».
Φέτος προκηρύχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και το έργο σύνδεσης του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στόχος είναι το μετατραπεί το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα και με άμεση θετική επιρροή στις βαλκανικές αγορές.
Αυτό το έργο δημοπρατήθηκε με τη σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ ως ένα πακέτο από την ΕΡΓΟΣΕ. Είναι έργο που ξαναφέρνει στη ζωή ανενεργές γραμμές στη Δυτική Θεσσαλονίκη και δημιουργεί και κάποιες νέες με στόχο τη δημιουργία Προαστιακών γραμμών που θα εξυπηρετούν την δυτική πλευρά της πόλης.
Στα μεγάλα έργα της πόλης υπάρχει βέβαια και το έργο που υλοποιεί η ΟΛΘ Α.Ε. και έχει να κάνει με την ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα του λιμανιού. Πρόκειται για έργο 170 εκατ. ευρώ το οποίο θα διπλασιάσει την ικανότητα υποδοχής και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκε ότι για το έργο προσωρινός ανάδοχος είναι η κοινοπραξία MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA.
Το δέκατο έργο αφορά την επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το έργο θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης. Θα διπλασιάσει την ικανότητα μεταφοράς εμπορευμάτων και θα κάνει την πόλη κόμβο εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη. Ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και όπως έχει γίνει γνωστό, το έργο θα αναλάβει η κοινοπραξία “MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA”.
Πηγή:ypodomes.com
03/11/2022 11:30
9 +1 μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη φιλοδοξούν να αλλάξουν το πρόσωπο της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Τα έργα αυτά είναι κυρίως συγκοινωνιακά για να βοηθήσουν την Θεσσαλονίκη να βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης που σήμερα είναι σε ρυθμούς κορεσμού.
Για τη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός προγράμματος έργων ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ που αφορά την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Ποια είναι όμως αυτά τα έργα;
Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 377 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και μιλάμε για ένα έργο ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη, έναν σύγχρονο υπέργειο αυτοκινητόδρομο, χωρίς διόδια, που θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη του 2020 και προσφορές δόθηκαν στο τέλος του 2021. Το ανάδοχο σχήμα είναι μεταξύ ΑΒΑΞ-Μυτιληναίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό μέχρι το τέλος του έτους θα έχει υπογραφεί η σύμβαση-ΣΔΙΤ και μέχρι την Άνοιξη θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια για να ξεκινήσει η κατασκευή του. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό να παραδώσει το εμβληματικό αυτό έργο στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2023. Είναι μια σύνθετη άσκηση καθώς χρειάζεται να ολοκληρωθεί σε χρόνο ρεκόρ ο σταθμός Βενιζέλου ο οποίος καθυστέρησε λόγω των αρχαιοτήτων. Το 2024 θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά.
Στόχος είναι στο Μετρό να αναδειχθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα και να υπάρξει παρουσία τους στους σταθμούς. Παράλληλα θα τρέξει σύντομα και ο διαγωνισμός για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσω ενός διαγωνισμού ΣΔΙΤ στον οποίο εκτιμάται ότι θα υπάρξει και συμμετοχή ευρωπαϊκών εταιρειών.
Το έργο αποτελείται από τη βασική γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων με 13 σταθμούς και την γραμμή Καλαμαριάς μήκους 4,8 χιλιομέτρων με 5 σταθμούς. Στη βασική γραμμή ανάδοχο είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI και στη γραμμή Καλαμαριάς η ΑΚΤΩΡ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.
Προκείται για διαγωνισμό-ΣΔΙΤ για τη δημιουργία νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Σέρρες,Έδεσσα και αναβάθμιση του υφιστάμενου μεγάρου στη Θεσσαλονίκη. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από το 2021.
Τα σχήματα που έχουν περάσει στη Β`φάση είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX. Τον διαγωνισμό τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος εκτιμάται σε 148 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για ακόμα μια μεγάλη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστεί στη βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, στο Φίλυρο, με δωρεά 150 εκατ. ευρώ του Ιδρύματος και σύμφωνα με τον προγραμματισμό προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στο δημόσιο σύστημα υγείας τον Δεκέμβριο του 2025. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2023 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Πρόκειται για έργο το οποίο αναβαθμίζει τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και θεωρείται μεγάλης σημασίας για την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.Τα έργα εκτελούνται στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.
Στη μήκους 600 μέτρων γέφυρα Αλιάκμονα γίνεται πλήρης ανακατασκευή του φορέα της με αντικατάσταση του καταστρώματος και προσθήκη 6 νέων μεσόβαθρων και 2 ακρόβαθρων. Τα έργα εκτελεί η για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου η ΑΒΑΞ.
“Είναι κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 50% και εκτίμηση είναι πως μέχρι το τέλος του 2022 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Πρόκειται για οδικό έργο-ΣΔΙΤ το οποίο προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η δημοπράτηση του έργου είναι γεγονός και στις 5 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος . Είναι ένα έργο που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς ο σημερινός άξονας χρίζει άμεσης αναβάθμισης.
Είναι συνολικού μήκους περίπου 80χλμ και προϋπολογισμού 419 εκατομμυρίων ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η λειτουργία και η συντήρηση.
Πρόκειται για έργο στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, είναι νευραλγικής σημασίας, εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας. Το έργο θα μειώσει τους χρόνους διαδρομής, και άρα το κόστος, θα προσδώσει νέα στάνταρ οδικής ασφάλειας, και θα φέρει την πόλη και την βιομηχανική περιοχή κοντύτερα στην παραγωγική ενδοχώρα της Πέλλας και της Περιφέρειας γενικότερα.
Το έργο αυτό είναι υπό κατασκευή από την ΑΚΤΩΡ. Αφορά την σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός. Με το έργο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά η δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης ενώ η ανάπτυξη του λιμανιού φέρνει ανάπτυξη στην πόλη, μεγάλες επενδύσεις και θέσεις εργασία».
Φέτος προκηρύχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και το έργο σύνδεσης του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στόχος είναι το μετατραπεί το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα και με άμεση θετική επιρροή στις βαλκανικές αγορές.
Αυτό το έργο δημοπρατήθηκε με τη σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ ως ένα πακέτο από την ΕΡΓΟΣΕ. Είναι έργο που ξαναφέρνει στη ζωή ανενεργές γραμμές στη Δυτική Θεσσαλονίκη και δημιουργεί και κάποιες νέες με στόχο τη δημιουργία Προαστιακών γραμμών που θα εξυπηρετούν την δυτική πλευρά της πόλης.
Στα μεγάλα έργα της πόλης υπάρχει βέβαια και το έργο που υλοποιεί η ΟΛΘ Α.Ε. και έχει να κάνει με την ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα του λιμανιού. Πρόκειται για έργο 170 εκατ. ευρώ το οποίο θα διπλασιάσει την ικανότητα υποδοχής και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκε ότι για το έργο προσωρινός ανάδοχος είναι η κοινοπραξία MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA.
Το δέκατο έργο αφορά την επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το έργο θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης. Θα διπλασιάσει την ικανότητα μεταφοράς εμπορευμάτων και θα κάνει την πόλη κόμβο εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη. Ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και όπως έχει γίνει γνωστό, το έργο θα αναλάβει η κοινοπραξία “MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA”.
Πηγή:ypodomes.com
ΣΧΟΛΙΑ