Ζητείται μέτρο για το… Μετρό
Στις μέρες μας το μέτρο στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική, επαγγελματική και εντέλει προσωπική συμπεριφορά των ανθρώπων είναι μία δύσκολη υπόθεση. Κάποτε σε τούτη τη χώρα ήταν κανόνας και τα άκρα εξαίρεση.
Στην πολιτική π.χ. υπήρξαν πολιτικοί που ξεχώρισαν διότι έλεγαν λίγα και καλά. Μιλούσαν με το έργο τους και απέφευγαν ό,τι προκαλούσε. Σήμερα πολλοί πολιτικοί φλυαρούν ανούσια. Επιδιώκουν την επικοινωνία και όχι την ουσία και μιλούν έναν ξύλινο λόγο. Στην οικονομία τα τελευταία χρόνια ο πλούτος επικεντρώνεται σε ολιγοπώλια και το μέτρο ξεχάστηκε και εκεί. Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Στις κοινωνικές συμπεριφορές των ανθρώπων διακρίνεις μία αμετροέπεια σε συμπεριφορές ειδικά από τότε που το διαδίκτυο εισέβαλε στις ζωές των ανθρώπων και επήλθε ο παροξυσμός των σόσιαλ μίντια. Άνθρωποι που επειδή βρέθηκαν με μία σελίδα κοινωνικής δικτύωσης νόμισαν ότι μπορούν να γράφουν και να λένε ό,τι θέλουν και κυρίως να έχουν άποψη για τα πάντα, είτε γνωρίζουν είτε δεν γνωρίζουν.
Το μέτρο λοιπόν στις απόψεις, στις θέσεις, στις κρίσεις, στην αισθητική ακόμα και στο χιούμορ περνά μία μαζική κρίση στον τόπο μας. Ένα παράδειγμα των ημερών που το μέτρο ξεπεράστηκε ήταν ο θόρυβος που προκλήθηκε για το λογότυπο του Μετρό. Θα περίμενε κανείς καταρχάς από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να έλεγε λίγα και καλά για ένα λογότυπο που κατά την προσωπική μου άποψη δεν είναι κάτι ξεχωριστό αν και ακριβό . Αντ’ αυτού ακούσαμε βυζαντινισμούς και ωραιοποιήσεις που ξεπερνούν το μέτρο. Την σκυτάλη πήραν στη συνέχεια όσοι σχολίασαν στο διαδίκτυο το λογότυπο είτε αρνητικά είτε θετικά. Και όλα αυτά λίγες ημέρες πριν παραδοθεί ένα έργο που ταλαιπώρησε για πολλά χρόνια την πόλη και δίχασε τους πολίτες της. Θα περίμενε κανείς περισσότερη σύνεση όσο πλησιάζουμε στην 30η Νοεμβρίου. Ούτε πανηγύρια αλλά ούτε και γκρίνια. Ζητείται λοιπόν μέτρο για το… Μετρό.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 17.11.2024