Εκβιασμοί σε τέσσερις τροχούς
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αποφάσισε να εμπλακεί στον ΟΑΣΘ αγοράζοντας 50 λεωφορεία για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Θέλω να διευκρινίσω ότι εγώ δε θα προχωρούσα σε μια τέτοια κίνηση. Αλλά αυτή είναι και η διαφορά: εγώ μπορώ να λέω τι θα έκανα και δεν κρίνομαι από κανέναν, ο Ζέρβας και ο κάθε δήμαρχος κρίνεται από το τι κάνει.
Σύμφωνα με τα νούμερα ο ΟΑΣΘ έχει 550 λεωφορεία. Αν ο Ζέρβας βάλει 50 λεωφορεία, θα συνεισφέρει το 10% των λεωφορείων. Απλώς αν χρειάζονταν μόνο 50 επιπλέον λεωφορεία, δε θα γινόταν καν αυτή η συζήτηση. Η συζήτηση γίνεται γιατί τα διαθέσιμα τα λεωφορεία είναι τα μισά περίπου, άρα τα 50 του δήμου Θεσσαλονίκης αντιστοιχούν στο 20% με αποτέλεσμα ο δήμος να γίνεται ο βασικός εταίρος του ΟΑΣΘ.
Το ερώτημα είναι αν ξέρει και πώς να διαχειριστεί τον ΟΑΣΘ. Αλλά σε αυτό η απάντηση είναι ένας καγχασμός. Διότι είδαμε τι αποτελέσματα είχαν κι οι άλλοι που ισχυρίζονταν ότι ήξεραν.
Ο δήμος παρεμβαίνει στο αδιέξοδο των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αγοράζοντας λεωφορεία. Θα μπορούσε να μην το κάνει, να «τζογάρει» στην πλήρη απαξίωση των συγκοινωνιών της πόλης και να πιέζει για την αγορά λεωφορείων. Ηλεκτρικών κατά προτίμηση γιατί είναι πιο οικολογικά (και πιο ακριβά πράγματι, διότι είναι πιο οικολογικά, αλλά μπορεί να βρίσκαμε γνωστό προμηθευτή να μας κάνει καλύτερη τιμή).
Πέρα από το ότι μπλοκάρει όμως μια ακριβή και διαπλεκόμενη προμήθεια, η αγορά των λεωφορείων καθιστά για πρώτη φορά τον δήμο Θεσσαλονίκης παράγοντα με εμπράγματα δικαιώματα στη δημόσια λειτουργία της Θεσσαλονίκης. Κι αυτός είναι ο λόγος που είμαι επιφυλακτικός σε αυτήν την παρέμβαση. Διότι δεν ξέρω πώς ακριβώς θα χειριστεί τη δύναμη του 20% των αστικών συγκοινωνιών, ο όποιος διάδοχος του Ζέρβα.
Ο δε τρόπος χειρισμού από τον προκάτοχό του, μάλλον ενισχύει τις επιφυλάξεις μου. Άρα πρέπει να μπουν όρια στη χρήση αυτής της δύναμης, κυρίως για τη στιγμή που ο Ζέρβας δεν θα είναι πια εκεί.
Υπέστημεν ως πόλη τον αδίστακτο εκβιασμό της πλήρους απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης για να καταστεί αναγκαία η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ.
Κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά ότι με τη δύναμη του 20%, δεν θα επαναληφθεί ένας άλλος, διαφορετικός μεν, εξ ίσου αδίστακτος δε εκβιασμός...
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 17 Μαΐου 2020