ΑΠΟΨΕΙΣ

To σύστημα δεν αντέχει με λιγότερα εισιτήρια

 06/08/2019 15:00

Εξαιρετικά αρνητικά σχόλια προκάλεσε ο χαρακτηρισμός από τον υπουργό Μεταφορών, ως “αποβρασμάτων”, όσων συμπολιτών μας αποφεύγουν να πληρώνουν εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες. 

Ο καθένας έχει τον τρόπο του να χαρακτηρίζει διάφορες κοινωνικές συμπεριφορές και προφανώς η απαξία που θέλησε ο κ.Καραμανλής ως αρμόδιος υπουργός να επιφέρει στην εισιτηριοαποφυγή είναι εξαιρετικά βαριά. Μάλλον δύσκολα θα βρει λέξεις για να χαρακτηρίσει άλλες πιο αντικοινωνικές συμπεριφορές, αλλά αυτό είναι δικό του πρόβλημα.

Το δικό μας πρόβλημα δημιουργείται επειδή στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, οι αστικές μετακινήσεις βρίσκονται σε κίνδυνο ακριβώς λόγω της μείωσης των εσόδων, επειδή δηλαδή κάποιοι δεν κόβουν εισιτήρια.

(Στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν ισχύει, διότι εκεί οι μεταφορές δεν έχουν επιδότηση. Άρα αυτοί που τις διενεργούν, θα μπουν μέσα αν οι πελάτες τους δεν κόβουν εισιτήρια, και για αυτό φροντίζουν να ελέγχουν όσους τις χρησιμοποιούν.)

Το μέγεθος του προβλήματος καταγράφηκε στην Αθήνα όταν έκλεισαν οι μπάρες του μετρό και αυξήθηκαν κατακόρυφα τα έσοδα. Το βασικό πρόβλημα είναι στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Παππά, ο οποίος δεν συμμερίζεται την άποψη ότι πρέπει να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της πολιτικής εξουσίας που έχει την ευθύνη, ο ΟΑΣΘ επί των ημερών του είχε ετήσια κέρδη 5.5 εκ. ευρώ.

Αυτό όμως σημαίνει πρακτικά ότι ακόμη κι αν η επιχορήγηση είχε παραμείνει ίδια, γεγονός που αμφισβητείται γιατί ο κ. Καραμανλής μίλησε στη βουλή για επιχορήγηση διπλάσια από τα έσοδα, ο ΟΑΣΘ είχε σοβαρές απώλειες εσόδων από τα εισιτήρια. Διότι οι μέτοχοι του Οργανισμού, τις περιουσίες των οποίων ουσιαστικά απαλλοτρίωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, είχαν ετήσιο μέρισμα 16 εκ. ευρώ. Το οποίο επί των ημερών του κ. Παππά, δεν καταβάλλεται.

Αν λοιπόν, η επιχορήγηση έμεινε ίδια, τα έσοδα από τα εισιτήρια μειώθηκαν κατά περίπου 10,5 εκ. ευρώ. Με ένα ευρώ εισιτήριο είναι 10.500.000 εισιτήρια σε ένα χρόνο, δηλαδή περίπου 28.000 εισιτήρια την ημέρα. Στο ερώτημα υπάρχουν δύο απαντήσεις. Ή σταμάτησαν να χρησιμοποιούν λεωφορείο ή σταμάτησαν να πληρώνουν.

Η πρώτη έχει συνεισφέρει στη μείωση των επιβατών, διότι έχουν υποβαθμιστεί οι παρεχομένες υπηρεσίες.

Η δεύτερη όμως είναι παρούσα και απειλεί το ίδιο το οικοδόμημα των συγκοινωνιών. Όσο βαρύ χαρακτηρισμό κι αν χρησιμοποιεί, ο κ .Καραμανλής για όποιον την δίνει. Όσα χαϊδέματα κι αν έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ σε όσους δεν πλήρωναν.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 4 Αυγούστου 2019

Δημοφιλείς Απόψεις