ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Άλλες οκτώ γραμμές στα ΚΤΕΛ που προειδοποιούν με διακοπή συγκοινωνίας μετά τις γιορτές!

Τα ΚΤΕΛ από την 1η Ιανουαρίου 2023 θα διαχειρίζονται συνολικά 39 λεωφορειακές γραμμές, δηλαδή το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος

 15/12/2022 07:00

ΟΑΣΘ: Άλλες οκτώ γραμμές στα ΚΤΕΛ που προειδοποιούν με διακοπή συγκοινωνίας μετά τις γιορτές!

Νίκος Ηλιάδης

Μεγαλώνει η πίτα του συγκοινωνιακού έργου το οποίο μεταβιβάζεται σταδιακά από τον δημόσιο ΟΑΣΘ στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε τον Μάιο του 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και διοίκησης Στέλιου Παππά στον ΟΑΣΘ, όταν παραχωρήθηκαν οι πρώτες έξι λεωφορειακές γραμμές και συνεχίζεται έως και τώρα καθώς, με χθεσινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, άλλες οκτώ γραμμές αλλάζουν πάροχο, περνώντας και αυτές στα ΚΤΕΛ. Έτσι, τα ΚΤΕΛ από την 1η Ιανουαρίου 2023 θα διαχειρίζονται συνολικά 39 λεωφορειακές γραμμές, δηλαδή το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.

Πρόκειται ουσιαστικά, για επιστροφή στο 2001 όταν για πρώτη φορά τότε, με απόφαση της κυβέρνησης Σημίτη, είχε αφαιρεθεί συγκοινωνιακό έργο από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο είχε δοθεί στον ΟΑΣΘ, αυξάνοντας τα όρια της δικαιοδοσίας του. Το 2011 επί κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου ακολούθησε η δεύτερη επέκταση στο υπόλοιπο του νομού, αφήνοντας στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μόνον κάποια ελάχιστα δρομολόγια στον ορεινό όγκο του δήμου Λαγκαδά.

Οι οκτώ νέες γραμμές οι οποίες προστίθενται στο σακούλι των ΚΤΕΛ είναι οι: Νο 1 (Τ.Σ. Ευκαρπίας, Σκλαβενίτης, νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ΚΤΕΛ), Νο 45 (ΚΤΕΛ Μακεδονία, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Cosmos), Νο 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη, Αριστοτέλους), Νο 58 (Βενιζέλου, Πανόραμα, Διασταύρωση Χορτιάτη), Νο 59 (τοπικό Πεύκων), Νο 64 (Ν.Σ.Σταθμός, Φίλυρο), καθώς και οι καλοκαιρινές γραμμές Νο 70 (Ν.Σ.Σταθμός, Επανομή) και Νο 71 (Ν.Σ.Σταθμός, Ν. Μηχανιώνα). Οι οκτώ αυτές γραμμές θα περάσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών τα οποία θα διαθέσουν συνολικά επιπλέον 40 λεωφορεία και 60 οδηγούς. Μαζί και με τις 31 γραμμές τις οποίες εκτελούν ήδη τα ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής, Κιλκίς), οι συνολικά 39 έχουν περιληφθεί στο σχέδιο σύμβασης το οποίο απέστειλε την προηγούμενη εβδομάδα ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προς το Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. Το σχέδιο σύμβασης προβλέπει ισχύ διάρκειας ενός χρόνου έως το τέλος του 2023.

Απαραίτητο στοιχείο του φακέλου που στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο είναι να υπάρχει συναίνεση του δ.σ. του ΟΑΣΘ. Αυτή εστάλη εκ των υστέρων καθώς, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, η απόφαση συναίνεσης ελήφθη μόλις χθες. Μάλιστα πρόκειται ουσιαστικά για απόφαση... μειοψηφίας καθώς υπέρ της εκχώρησης των λεωφορειακών γραμμών τάχθηκαν τέσσερα μέλη του δ.σ., με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων να καταψηφίζει, ενώ άλλα τέσσερα μέλη, σε σύνολο εννέα, έχουν ήδη παραιτηθεί από την προηγούμενη εβδομάδα, όπως είχε αποκαλύψει το makthes.gr χωρίς να έχουν ακόμη αντικατασταθεί.

Τελεσίγραφο για τις 10 Ιανουαρίου

Την ώρα που το υπουργείο ξεφορτώνεται λεωφορειακές γραμμές εκχωρώντας τες στα ΚΤΕΛ, εκείνα με τη σειρά τους προειδοποιούν ότι θα διακόψουν τη συγκοινωνία εάν δεν εξοφληθούν. Όπως δήλωσε χθες στο makthes.gr ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης “στείλαμε ήδη εξώδικο στον ΟΑΣΘ το οποίο κοινοποιήσαμε και στο υπουργείο, στο γραφείο του κ. Καραμανλή και στον ΟΣΕΘ, με το οποίο δηλώνουμε ρητά ότι μετά τις 10 Ιανουαρίου δεν θα εκτελέσουμε τη συγκοινωνία εάν δεν μας δώσουν τα χρωστούμενα”.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα ΚΤΕΛ έχουν λαμβάνειν περίπου 2,6 εκατ. ευρώ τα οποία τους οφείλουν εξ ημισείας ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ. “Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μας κοροϊδεύουν. Συνεχώς μας λένε σήμερα, αύριο. Φτάσαμε στο σημείο να χρηματοδοτούν τα ΚΤΕΛ τη δημόσια συγκοινωνία. Να φανταστείτε ότι το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναγκάζεται να καταφύγει σε τραπεζικό δανεισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες του, όπως το δώρο Χριστουγέννων των οδηγών, τα καύσιμα κ.λπ.”, δηλώνει ο κ. Τσόλης. Σημειώνει, μάλιστα, ότι οι μέτοχοι ζητούσαν να γίνει διακοπή συγκοινωνίας τις προσεχείς ημέρες, αλλά τελικά αποφασίστηκε να μετατεθεί για μετά τις γιορτές, “δεν μπορούσαμε χρονιάρες μέρες να αφήσουμε χωρίς συγκοινωνία 45 χωριά της Θεσσαλονίκης”.

Μεγαλώνει η πίτα του συγκοινωνιακού έργου το οποίο μεταβιβάζεται σταδιακά από τον δημόσιο ΟΑΣΘ στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε τον Μάιο του 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και διοίκησης Στέλιου Παππά στον ΟΑΣΘ, όταν παραχωρήθηκαν οι πρώτες έξι λεωφορειακές γραμμές και συνεχίζεται έως και τώρα καθώς, με χθεσινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, άλλες οκτώ γραμμές αλλάζουν πάροχο, περνώντας και αυτές στα ΚΤΕΛ. Έτσι, τα ΚΤΕΛ από την 1η Ιανουαρίου 2023 θα διαχειρίζονται συνολικά 39 λεωφορειακές γραμμές, δηλαδή το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.

Πρόκειται ουσιαστικά, για επιστροφή στο 2001 όταν για πρώτη φορά τότε, με απόφαση της κυβέρνησης Σημίτη, είχε αφαιρεθεί συγκοινωνιακό έργο από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο είχε δοθεί στον ΟΑΣΘ, αυξάνοντας τα όρια της δικαιοδοσίας του. Το 2011 επί κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου ακολούθησε η δεύτερη επέκταση στο υπόλοιπο του νομού, αφήνοντας στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μόνον κάποια ελάχιστα δρομολόγια στον ορεινό όγκο του δήμου Λαγκαδά.

Οι οκτώ νέες γραμμές οι οποίες προστίθενται στο σακούλι των ΚΤΕΛ είναι οι: Νο 1 (Τ.Σ. Ευκαρπίας, Σκλαβενίτης, νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ΚΤΕΛ), Νο 45 (ΚΤΕΛ Μακεδονία, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Cosmos), Νο 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη, Αριστοτέλους), Νο 58 (Βενιζέλου, Πανόραμα, Διασταύρωση Χορτιάτη), Νο 59 (τοπικό Πεύκων), Νο 64 (Ν.Σ.Σταθμός, Φίλυρο), καθώς και οι καλοκαιρινές γραμμές Νο 70 (Ν.Σ.Σταθμός, Επανομή) και Νο 71 (Ν.Σ.Σταθμός, Ν. Μηχανιώνα). Οι οκτώ αυτές γραμμές θα περάσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών τα οποία θα διαθέσουν συνολικά επιπλέον 40 λεωφορεία και 60 οδηγούς. Μαζί και με τις 31 γραμμές τις οποίες εκτελούν ήδη τα ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής, Κιλκίς), οι συνολικά 39 έχουν περιληφθεί στο σχέδιο σύμβασης το οποίο απέστειλε την προηγούμενη εβδομάδα ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προς το Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. Το σχέδιο σύμβασης προβλέπει ισχύ διάρκειας ενός χρόνου έως το τέλος του 2023.

Απαραίτητο στοιχείο του φακέλου που στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο είναι να υπάρχει συναίνεση του δ.σ. του ΟΑΣΘ. Αυτή εστάλη εκ των υστέρων καθώς, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, η απόφαση συναίνεσης ελήφθη μόλις χθες. Μάλιστα πρόκειται ουσιαστικά για απόφαση... μειοψηφίας καθώς υπέρ της εκχώρησης των λεωφορειακών γραμμών τάχθηκαν τέσσερα μέλη του δ.σ., με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων να καταψηφίζει, ενώ άλλα τέσσερα μέλη, σε σύνολο εννέα, έχουν ήδη παραιτηθεί από την προηγούμενη εβδομάδα, όπως είχε αποκαλύψει το makthes.gr χωρίς να έχουν ακόμη αντικατασταθεί.

Τελεσίγραφο για τις 10 Ιανουαρίου

Την ώρα που το υπουργείο ξεφορτώνεται λεωφορειακές γραμμές εκχωρώντας τες στα ΚΤΕΛ, εκείνα με τη σειρά τους προειδοποιούν ότι θα διακόψουν τη συγκοινωνία εάν δεν εξοφληθούν. Όπως δήλωσε χθες στο makthes.gr ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης “στείλαμε ήδη εξώδικο στον ΟΑΣΘ το οποίο κοινοποιήσαμε και στο υπουργείο, στο γραφείο του κ. Καραμανλή και στον ΟΣΕΘ, με το οποίο δηλώνουμε ρητά ότι μετά τις 10 Ιανουαρίου δεν θα εκτελέσουμε τη συγκοινωνία εάν δεν μας δώσουν τα χρωστούμενα”.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα ΚΤΕΛ έχουν λαμβάνειν περίπου 2,6 εκατ. ευρώ τα οποία τους οφείλουν εξ ημισείας ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ. “Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μας κοροϊδεύουν. Συνεχώς μας λένε σήμερα, αύριο. Φτάσαμε στο σημείο να χρηματοδοτούν τα ΚΤΕΛ τη δημόσια συγκοινωνία. Να φανταστείτε ότι το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναγκάζεται να καταφύγει σε τραπεζικό δανεισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες του, όπως το δώρο Χριστουγέννων των οδηγών, τα καύσιμα κ.λπ.”, δηλώνει ο κ. Τσόλης. Σημειώνει, μάλιστα, ότι οι μέτοχοι ζητούσαν να γίνει διακοπή συγκοινωνίας τις προσεχείς ημέρες, αλλά τελικά αποφασίστηκε να μετατεθεί για μετά τις γιορτές, “δεν μπορούσαμε χρονιάρες μέρες να αφήσουμε χωρίς συγκοινωνία 45 χωριά της Θεσσαλονίκης”.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία