ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Η... λεηλασία των λεωφορείων της Λειψίας και οι τρύπες στα μισθωμένα οχήματα

Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ δεν είναι καλή, μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία κυκλοφορούν εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος μειώνεται αντί να αυξάνει

 21/11/2022 07:00

Νίκος Ηλιάδης

Η περίοδος των εορτών πλησιάζει και οι έμποροι προσδοκούν να γεμίσουν τα ταμεία τους καθώς, παραδοσιακά, οι καταναλωτές κάνουν τις περισσότερες αγορές τους τις ημέρες των Χριστουγέννων. Όμως, για να φτάσουν οι καταναλωτές στην αγορά, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν με το μοναδικό δημόσιο μέσο μεταφοράς που είναι τα αστικά λεωφορεία. Αλλά η κατάσταση στον ΟΑΣΘ δεν είναι καλή, μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία κυκλοφορούν εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος μειώνεται αντί να αυξάνει.

Σύμφωνα με πληροφορίες κυμαίνεται μεταξύ 270 και 290 και σπανίως, και μόνον για κάποιες λίγες ώρες αγγίζει τα 300. Αυτό σημαίνει ότι καθημερινά λείπουν από την πόλη γύρω στα 100 με 130 οχήματα. Το παράδοξο είναι ότι περίπου τα μισά απ' αυτά υπάρχουν, είναι διαθέσιμα, σταθμευμένα στα αμαξοστάσια. Δεν υπάρχουν όμως οδηγοί για να τα οδηγήσουν. Το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί κατά τις ημέρες των εορτών καθώς, όπως επισημαίνουν στο makthes.gr στελέχη του σωματείου των εργαζομένων “έως το τέλος του χρόνου θα πρέπει να δοθούν αρκετές ημέρες υπολειπόμενων αδειών που οφείλονται στους οδηγούς”.

Προβλήματα, όμως, υπάρχουν και στα λεωφορεία κι ας περισσεύουν. Πολλά απ' όσα κυκλοφορούν στους δρόμους τα έχουν φάει τα ψωμάκια τους. Ο στόλος ιδιοκτησίας του ΟΑΣΘ έχει συρρικνωθεί, μερικές δεκάδες είναι αυτά που δρομολογούνται. 

Τα περισσότερα που κυκλοφορούν είναι από τα 260 μεταχειρισμένα τα οποία έχει μισθώσει ο ΟΑΣΘ από τον όμιλο Παπαδάκη. Όμως κι αυτά έχουν τα χρονάκια τους. Είναι ενδεικτική η φωτογραφία που δημοσιεύει το makthes.gr από εν κινήσει μισθωμένο όχημα το οποίο έχει τρύπα στο αμάξωμα (ο αριθμός του οχήματος είναι στη διάθεση όποιου ενδιαφέρεται).

tripa.jpg

Επιπλέον, όπως καταγγέλλει οδηγός «κάποιες φορές, κι ενώ το λεωφορεία είναι εν κινήσει, οι πόρτες ανοίγουν μόνες τους. Αυτό εγκυμονεί κινδύνους για τους επιβάτες καθώς συχνά τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα με κίνδυνο κάποιος επιβάτης να βρεθεί στο οδόστρωμα».

Ξεχωριστή κατηγορία είναι τα περίφημα λεωφορεία της Λειψίας, ίσως το μεγαλύτερο φιάσκο αγοράς οχημάτων στην ιστορία του ΟΑΣΘ. Σχεδόν δυόμισι χρόνια μετά την αγορά τους από το δήμο Θεσσαλονίκης και την παραχώρησή τους στον ΟΑΣΘ, μόλις το 1/3 εξ αυτών κυκλοφορούν στους δρόμους. Πρόκειται για περίπου 15 με 17 λεωφορεία, από τα συνολικά 49. Τα υπόλοιπα βρίσκονται σταθμευμένα στα αμαξοστάσια.

Μάλιστα, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες τις οποίες δημοσιεύει το makthes.gr, ορισμένα απ' αυτά έχουν... λεηλατηθεί καθώς, ελλείψει ανταλλακτικών, οι τεχνικοί του ΟΑΣΘ αφαιρούν εξαρτήματα από τα παρκαρισμένα οχήματα προκειμένου να διατηρήσουν σε υποφερτή κατάσταση αυτά τα 15 με 17 που κυκλοφορούν στους δρόμους.

oasth-leipsia2.jpg

Τα λεωφορεία της Λειψίας αποδείχθηκαν εξ αρχής προβληματικά για διάφορους λόγους και είναι αναπάντητο ακόμη το ερώτημα «πώς έγινε αυτή η αγορά χωρίς να γίνει προηγουμένως εξονυχιστικός έλεγχος». Τα βασικότερα προβλήματα αφορούν τους καταλύτες τους, κάποια από τα ηλεκτρολογικά τους και φυσικά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν κλιματισμό.

Πριν από περίπου έναν και πλέον χρόνο ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας είχε υποβάλλει πρόταση προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη συνολική επισκευή των 49 λεωφορείων, προϋπολογισμού περίπου 1,7 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, το υπουργείο δεν έδωσε ποτέ την έγκρισή του για να προχωρήσουν αυτές οι εργασίες. Ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης δηλώνει ότι οι επισκευές μπορούν να γίνουν εκ των ενόντων. Προς το παρόν, πάντως, τα 2/3 των λεωφορείων στέκουν αναξιοποίητα στα αμαξοστάσια και “δανείζουν” τα εξαρτήματά τους προκειμένου να κυκλοφορεί το υπόλοιπο 1/3.

oasth-leipsia-1.jpg


Η περίοδος των εορτών πλησιάζει και οι έμποροι προσδοκούν να γεμίσουν τα ταμεία τους καθώς, παραδοσιακά, οι καταναλωτές κάνουν τις περισσότερες αγορές τους τις ημέρες των Χριστουγέννων. Όμως, για να φτάσουν οι καταναλωτές στην αγορά, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν με το μοναδικό δημόσιο μέσο μεταφοράς που είναι τα αστικά λεωφορεία. Αλλά η κατάσταση στον ΟΑΣΘ δεν είναι καλή, μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία κυκλοφορούν εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος μειώνεται αντί να αυξάνει.

Σύμφωνα με πληροφορίες κυμαίνεται μεταξύ 270 και 290 και σπανίως, και μόνον για κάποιες λίγες ώρες αγγίζει τα 300. Αυτό σημαίνει ότι καθημερινά λείπουν από την πόλη γύρω στα 100 με 130 οχήματα. Το παράδοξο είναι ότι περίπου τα μισά απ' αυτά υπάρχουν, είναι διαθέσιμα, σταθμευμένα στα αμαξοστάσια. Δεν υπάρχουν όμως οδηγοί για να τα οδηγήσουν. Το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί κατά τις ημέρες των εορτών καθώς, όπως επισημαίνουν στο makthes.gr στελέχη του σωματείου των εργαζομένων “έως το τέλος του χρόνου θα πρέπει να δοθούν αρκετές ημέρες υπολειπόμενων αδειών που οφείλονται στους οδηγούς”.

Προβλήματα, όμως, υπάρχουν και στα λεωφορεία κι ας περισσεύουν. Πολλά απ' όσα κυκλοφορούν στους δρόμους τα έχουν φάει τα ψωμάκια τους. Ο στόλος ιδιοκτησίας του ΟΑΣΘ έχει συρρικνωθεί, μερικές δεκάδες είναι αυτά που δρομολογούνται. 

Τα περισσότερα που κυκλοφορούν είναι από τα 260 μεταχειρισμένα τα οποία έχει μισθώσει ο ΟΑΣΘ από τον όμιλο Παπαδάκη. Όμως κι αυτά έχουν τα χρονάκια τους. Είναι ενδεικτική η φωτογραφία που δημοσιεύει το makthes.gr από εν κινήσει μισθωμένο όχημα το οποίο έχει τρύπα στο αμάξωμα (ο αριθμός του οχήματος είναι στη διάθεση όποιου ενδιαφέρεται).

tripa.jpg

Επιπλέον, όπως καταγγέλλει οδηγός «κάποιες φορές, κι ενώ το λεωφορεία είναι εν κινήσει, οι πόρτες ανοίγουν μόνες τους. Αυτό εγκυμονεί κινδύνους για τους επιβάτες καθώς συχνά τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα με κίνδυνο κάποιος επιβάτης να βρεθεί στο οδόστρωμα».

Ξεχωριστή κατηγορία είναι τα περίφημα λεωφορεία της Λειψίας, ίσως το μεγαλύτερο φιάσκο αγοράς οχημάτων στην ιστορία του ΟΑΣΘ. Σχεδόν δυόμισι χρόνια μετά την αγορά τους από το δήμο Θεσσαλονίκης και την παραχώρησή τους στον ΟΑΣΘ, μόλις το 1/3 εξ αυτών κυκλοφορούν στους δρόμους. Πρόκειται για περίπου 15 με 17 λεωφορεία, από τα συνολικά 49. Τα υπόλοιπα βρίσκονται σταθμευμένα στα αμαξοστάσια.

Μάλιστα, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες τις οποίες δημοσιεύει το makthes.gr, ορισμένα απ' αυτά έχουν... λεηλατηθεί καθώς, ελλείψει ανταλλακτικών, οι τεχνικοί του ΟΑΣΘ αφαιρούν εξαρτήματα από τα παρκαρισμένα οχήματα προκειμένου να διατηρήσουν σε υποφερτή κατάσταση αυτά τα 15 με 17 που κυκλοφορούν στους δρόμους.

oasth-leipsia2.jpg

Τα λεωφορεία της Λειψίας αποδείχθηκαν εξ αρχής προβληματικά για διάφορους λόγους και είναι αναπάντητο ακόμη το ερώτημα «πώς έγινε αυτή η αγορά χωρίς να γίνει προηγουμένως εξονυχιστικός έλεγχος». Τα βασικότερα προβλήματα αφορούν τους καταλύτες τους, κάποια από τα ηλεκτρολογικά τους και φυσικά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν κλιματισμό.

Πριν από περίπου έναν και πλέον χρόνο ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας είχε υποβάλλει πρόταση προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη συνολική επισκευή των 49 λεωφορείων, προϋπολογισμού περίπου 1,7 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, το υπουργείο δεν έδωσε ποτέ την έγκρισή του για να προχωρήσουν αυτές οι εργασίες. Ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης δηλώνει ότι οι επισκευές μπορούν να γίνουν εκ των ενόντων. Προς το παρόν, πάντως, τα 2/3 των λεωφορείων στέκουν αναξιοποίητα στα αμαξοστάσια και “δανείζουν” τα εξαρτήματά τους προκειμένου να κυκλοφορεί το υπόλοιπο 1/3.

oasth-leipsia-1.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία