Πόσο κάνει η... πάταξη της γραφειοκρατίας;
Είναι γνωστό ότι ένας από τους τομείς της δημόσιας δραστηριότητας, που δυσαρεστούν περισσότερο τους πολίτες, είναι ο τομέας της παροχής υπηρεσιών υγείας.
Ένα από τα ταμεία, τα οποία εξυπηρετούσαν κάποιες δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένους, είχε μία συγκεκριμένη διαδικασία.
Πήγαινε ο ασφαλισμένος στις υπηρεσίες του ταμείου, δήλωνε σε τι γιατρό ήθελε να πάει, έπαιρνε παραπεμπτικό και πήγαινε.
Εάν κατά την εξέταση ο γιατρός έκρινε ότι χρειάζεται ειδική παρέμβαση, ο ασφαλισμένος πήγαινε πάλι στο ταμείο, για να εγκριθεί η εισήγηση του γιατρού πριν να την κάνει.
Η αλήθεια είναι ότι ακούγεται λίγο γραφειοκρατικό καθώς ο ασφαλισμένος έπρεπε να περνά από το ταμείο για προεγκρίσεις.
Έτσι, πριν από λίγο καιρό το ταμείο έβαλε μπρος μία νέα λογική στη μάχη για την πάταξη της γραφειοκρατίας.
Εξουσιοδότησε τους συμβεβλημένους γιατρούς να εξετάζουν τον ασθενή, χωρίς παραπεμπτικό του ταμείου, και να αποφασίζουν τις παρεμβάσεις χωρίς προέγκριση του ταμείου.
Ω του θαύματος όμως, στο τέλος του πρώτου μήνα εφαρμογής του νέου συστήματος, διαπιστώθηκε ότι οι παρεμβάσεις που ενέκριναν οι γιατροί μετά την αλλαγή ήταν διπλάσιες σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.
Προφανώς αν δεν αναπτύχθηκε ξαφνικά μία γενική έξαρση παθήσεων, οι οποίες έχρηζαν μικροεπεμβάσεων, κάτι δεν πήγαινε καλά με το νέο σύστημα.
Αντί το ταμείο όμως να δει τι δεν πήγαινε καλά με το νέο σύστημα, ακολούθησε την παραδοσιακή πλην καινοτόμο στρατηγική «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι» και αποφάσισε να απορρίψει τις μισές παρεμβάσεις, τις οποίες είχαν αποφασίσει μόνοι τους οι γιατροί. Αδιακρίτως και χωρίς έλεγχο.
Το μήνυμα ήταν σαφές: Αφού εσείς διπλασιάσατε τις παρεμβάσεις, εγώ θα σας κόψω τα μισά χρήματα και θα είμαστε πάλι στα ίδια.
Η πρόκληση όμως δεν έμεινε αναπάντητη από τους γιατρούς, οι οποίοι αντιδρώντας διπλασίασαν εκ νέου τις παρεμβάσεις, έτσι ώστε να διασφαλίσουν τα χρήματα, τα οποία δεν τους έδινε πλέον το ταμείο.
Άρα με τη σοφή τακτική της πάταξης της γραφειοκρατίας, τετραπλασιάστηκαν οι παρεμβάσεις, και διπλασιάστηκαν τα έξοδα. Προς το παρόν.
Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί θρίαμβος της χρηστής διαχείρισης, αλλά δεν μπορεί η... πάταξη της γραφειοκρατίας να είναι δωρεάν!
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Ιουνίου 2019