Δεν αλλάζει δι’ ευχών η Θεσσαλονίκη

 24/03/2019 23:00

Κανονικά η προεκλογική περίοδος δεν θα έπρεπε να ωθεί υποψήφιες και υποψήφιους να τάζουν λαγούς με πετραχήλια ή να βγάζουν από το στόμα τους ό,τι -φαντάζονται ότι- θέλουν να ακούσουν οι ψηφοφόροι. Κανονικά. Όμως, επειδή στην επικράτειά μας το κανονικά σπανίως βρίσκει αντίκρισμα, τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν προεκλογικά. Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι τα υπόσχονται όλα σε όλους, χωρίς προηγουμένως να έχουν εξετάσει αν αυτό είναι εφικτό. Χωρίς να υπολογίσουν ότι, για να επιτευχθεί το υποτιθέμενο όραμά τους, χρειάζεται προηγουμένως να γίνει κάτι ή πολλά άλλα.

Η αποστροφή της Κατερίνας Νοτοπούλου στην τελευταία συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης ότι «τα Ι.Χ. θα εξαφανιστούν από το κέντρο», είναι μία από τις εξαγγελίες που θα έπρεπε να γίνονται αφού προηγηθούν ορισμένες διευθετήσεις.

Για να εγκαταλείψουν τα Ι.Χ. το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα πρέπει ο ΟΑΣΘ να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του. Να εκτελεί τις αστικές συγκοινωνίες και όχι όσους προσπαθούν να μετακινηθούν με αυτές. Να γνωρίζει ο κάτοικος των Συκεών, της Μενεμένης, της Σταυρούπολης (κι αυτοί Θεσσαλονικείς είναι) ότι εφόσον πρέπει να διασχίσει την πόλη για να φέρει σε πέρας μια σειρά εργασιών μέσα στην ημέρα, αυτό μπορεί να το προγραμματίσει και όχι να το αφήσει στην τύχη ή το έλεος του ΟΑΣΘ. Οι επικεφαλής των μητροπολιτικών δήμων οφείλουν να έχουν στο μυαλό τους όλη την πόλη και όχι μόνον όσους διαμένουν πέριξ της Διαγωνίου.

Με τη σειρά που εμφανίζονται λοιπόν, όσα πρέπει να προηγηθούν του project «εξορίζω τα Ι.Χ. από το κέντρο» είναι ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΟΑΣΘ, η έναρξη της λειτουργίας του μετρό και η επίτευξη της καλύτερης δυνατής συνεργασίας μεταξύ τους, ώστε να γίνει πράξη και στη Θεσσαλονίκη αυτό που λέμε συνδυασμένες μετακινήσεις. Τη θέση του σ’ αυτό το ιδεατό αύριο μπορεί να βρει και το ποδήλατο, όπου η χρήση του είναι εφικτή. Αν χρειαστεί να πάρουμε τεχνογνωσία από τον δήμο Τρικκαίων, ας το πράξουμε, δεν είναι κακό.

Αφού προηγηθούν τα παραπάνω, το Ι.Χ. θα εξαφανιστεί ως διά μαγείας. Γιατί το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα είναι ένα λειτουργικό και αισθητικά αναβαθμισμένο ιστορικό κέντρο, που θα μπορούμε να το προσεγγίζουμε όλοι μετακινούμενοι με συνέπεια και αξιοπρέπεια. Κανείς φυσιολογικός άνθρωπος δεν θα κουνάει το αυτοκίνητό του για να δυσκολέψει τη ζωή του.

Έχει γραφτεί στο παρελθόν, αλλά μάλλον δεν αποτρέπει τους υποψήφιους δημάρχους Θεσσαλονίκης από το να πουν, προεκλογική αδεία, αυτά που θέλουν προς τέρψη των εν δυνάμει ψηφοφόρων τους. Αν οι εξαγγελίες επέχουν θέση «απορία ψάλτου βηξ», καλώς. Αν όμως είναι μέρος του προγράμματός τους, ας τις χτίζουν καλύτερα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23-24 Μαρτίου 2019

Κανονικά η προεκλογική περίοδος δεν θα έπρεπε να ωθεί υποψήφιες και υποψήφιους να τάζουν λαγούς με πετραχήλια ή να βγάζουν από το στόμα τους ό,τι -φαντάζονται ότι- θέλουν να ακούσουν οι ψηφοφόροι. Κανονικά. Όμως, επειδή στην επικράτειά μας το κανονικά σπανίως βρίσκει αντίκρισμα, τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν προεκλογικά. Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι τα υπόσχονται όλα σε όλους, χωρίς προηγουμένως να έχουν εξετάσει αν αυτό είναι εφικτό. Χωρίς να υπολογίσουν ότι, για να επιτευχθεί το υποτιθέμενο όραμά τους, χρειάζεται προηγουμένως να γίνει κάτι ή πολλά άλλα.

Η αποστροφή της Κατερίνας Νοτοπούλου στην τελευταία συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης ότι «τα Ι.Χ. θα εξαφανιστούν από το κέντρο», είναι μία από τις εξαγγελίες που θα έπρεπε να γίνονται αφού προηγηθούν ορισμένες διευθετήσεις.

Για να εγκαταλείψουν τα Ι.Χ. το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα πρέπει ο ΟΑΣΘ να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του. Να εκτελεί τις αστικές συγκοινωνίες και όχι όσους προσπαθούν να μετακινηθούν με αυτές. Να γνωρίζει ο κάτοικος των Συκεών, της Μενεμένης, της Σταυρούπολης (κι αυτοί Θεσσαλονικείς είναι) ότι εφόσον πρέπει να διασχίσει την πόλη για να φέρει σε πέρας μια σειρά εργασιών μέσα στην ημέρα, αυτό μπορεί να το προγραμματίσει και όχι να το αφήσει στην τύχη ή το έλεος του ΟΑΣΘ. Οι επικεφαλής των μητροπολιτικών δήμων οφείλουν να έχουν στο μυαλό τους όλη την πόλη και όχι μόνον όσους διαμένουν πέριξ της Διαγωνίου.

Με τη σειρά που εμφανίζονται λοιπόν, όσα πρέπει να προηγηθούν του project «εξορίζω τα Ι.Χ. από το κέντρο» είναι ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΟΑΣΘ, η έναρξη της λειτουργίας του μετρό και η επίτευξη της καλύτερης δυνατής συνεργασίας μεταξύ τους, ώστε να γίνει πράξη και στη Θεσσαλονίκη αυτό που λέμε συνδυασμένες μετακινήσεις. Τη θέση του σ’ αυτό το ιδεατό αύριο μπορεί να βρει και το ποδήλατο, όπου η χρήση του είναι εφικτή. Αν χρειαστεί να πάρουμε τεχνογνωσία από τον δήμο Τρικκαίων, ας το πράξουμε, δεν είναι κακό.

Αφού προηγηθούν τα παραπάνω, το Ι.Χ. θα εξαφανιστεί ως διά μαγείας. Γιατί το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα είναι ένα λειτουργικό και αισθητικά αναβαθμισμένο ιστορικό κέντρο, που θα μπορούμε να το προσεγγίζουμε όλοι μετακινούμενοι με συνέπεια και αξιοπρέπεια. Κανείς φυσιολογικός άνθρωπος δεν θα κουνάει το αυτοκίνητό του για να δυσκολέψει τη ζωή του.

Έχει γραφτεί στο παρελθόν, αλλά μάλλον δεν αποτρέπει τους υποψήφιους δημάρχους Θεσσαλονίκης από το να πουν, προεκλογική αδεία, αυτά που θέλουν προς τέρψη των εν δυνάμει ψηφοφόρων τους. Αν οι εξαγγελίες επέχουν θέση «απορία ψάλτου βηξ», καλώς. Αν όμως είναι μέρος του προγράμματός τους, ας τις χτίζουν καλύτερα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23-24 Μαρτίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία