ΑΠΟΨΕΙΣ

Ιστορίες καθημερινής τρέλας

 02/08/2022 11:19

Βρίσκεσαι σε μία ευρωπαϊκή πόλη. Το Πόρτο. Φυσικά σαν την Χαλκιδική δεν έχει αλλά τελοσπάντων.

Το Πόρτο έχει Μετρό (όχι φυσικά σαν το δικό μας) από το 2002. Έχει επίσης και λεωφορεία (και τραμ και τελεφερίκ -αλλά αυτά είναι ιδιωτικά). Μπορείς να αγοράσεις μία επαναφορτιζόμενη με εισιτήρια κάρτα -το εισιτήριο κοστίζει 1.25 Ευρώ και ισχύει για μία ώρα στο Μετρό και τα λεωφορεία. Βγάζεις επίσης και κάρτα 1 ημέρας, 3 ημερών, 7 ημερών ή και μηνιαία. Α! Δεν έχει διάφορους με φωτοτυπημένα χαρτιά που ισχυρίζονται ότι ταξιδεύουν τζάμπα ούτε μισά εισιτήρια.

Φυσικά -όπως εδώ (λέμε τώρα)- βγάζεις την κάρτα σε μηχανήματα με νομίσματα, κέρματα ή πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (σχεδόν παντού στις στάσεις: όχι μέσα στο λεωφορείο) και δίνουν ρέστα! Στο λεωφορείο ο οδηγός μπορεί να σου πουλήσει εισιτήριο! Και δίνει και ρέστα! Πού ξέρουν αυτοί….

Τώρα λένε ότι σε λίγο θα χτυπάς την πιστωτική σου κάρτα! Ή θα βάλουν στο κινητό μια εφαρμογή για να έχεις ηλεκτρονικά την κάρτα! Πού ξέρουν αυτοί… το τσιπάκι θα σου βάλουν και το 666.

Για να πας στο αεροδρόμιο εκτός από το Μετρό έχει και τέσσερις γραμμές λεωφορείου! Αργούν βέβαια, αλλά κοστίζει 2 Ευρώ και όπως είπαμε σου δίνει ο οδηγός εισιτήριο! Μπαίνεις σε όλα τα λεωφορεία από την μπροστινή πόρτα, χτυπάς το εισιτήριό σου και τώρα με τις μάσκες ο οδηγός ελέγχει και αυτό. Δεν ξέρω αν παίρνει βαρύ και ανθυγιεινό, αλλά και εισιτήριο βγάζει και έλεγχο κάνει!

Στο Μετρό κυκλοφορούν ελεγκτές. Έχει και μια ενημερωτική αφίσα: με εισιτήριο 1.25, χωρίς εισιτήριο 300! Τι να πεις; Νεοφιλελεύθεροι. Όχι σαν τον ευαίσθητο Παππά τον δικό μας.

Η συχνότητα είναι 4-15 λεπτά για το Μετρό και 10-25 λεπτά για το λεωφορείο (σε κάθε στάση αναφέρει τις ώρες κάθε γραμμής: δεν έχει ηλεκτρονικά μηχανήματα σαν εμάς τους προχωρημένους στην ηλεκτρονική εποχή, αλλά τι να κάνεις, είναι πίσω οι άνθρωποι). Λειτουργεί 6 το πρωί με 1 το βράδυ. Όλες τις μέρες σε όλες τις γραμμές.

Κατεβαίνεις από το αεροπλάνο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Φυσικά δεν είναι σίγουρο ότι έχεις το ακριβές αντίτιμο (έγινε 1,80 νομίζω). Έξω δεν έχει (φυσικά) μηχάνημα να αγοράσεις εισιτήριο! Στο αεροδρόμιο! Προστατευμένο και με ασφάλεια μέρος! Η ταμπέλα στο λεωφορείο δείχνει τον χρόνο (λέμε τώρα) άφιξης της γραμμής. Περιμένεις. Το αρχικό 6 γίνεται 8 μετά 5 μετά 9 και ξάφνου να ‘σου το λεωφορείο.

Ο ιθαγενής μπορεί να έχει κάποια κέρματα. Ο μόλις αφιχθείς τουρίστας ίσως. Μπαίνεις μέσα. Κάποιοι -κυρίως ξένοι και χαζοί Έλληνες που δεν είναι κοινωνικά ευαίσθητοι (οι άλλοι της Δευτέρας Παρουσίας που είναι κοινωνικά ευαίσθητοι κατηγορούν την κυβέρνηση για την κατάσταση και κηρύττουν ανυπακοή) κόβουν εισιτήριο με αρκετό κόπο από ένα μηχάνημα που δεν δίνει ρέστα και δεν λειτουργεί εύκολα. Οι έξυπνοι δεν κόβουν. Ο οδηγός (αυτός με το βαρύ και ανθυγιεινό) φυσικά δεν ελέγχει ούτε εισιτήρια ούτε μάσκες. Δεν είναι δουλειά του.

Ποια είναι η διαφορά; Στην μία περίπτωση έχουμε μια υπηρεσία για τους πολίτες που λειτουργεί υπέρ τους και στην άλλη μία υπηρεσία που λειτουργεί για τους υπαλλήλους της. Χωρίς ελέγχους, αξιολόγηση και προγραμματισμό. Τρεις κακές νεοφιλελεύθερες λέξεις που στρέφονται κατά της κοινωνικής (δηλ. ατομικού) ευαισθησίας (δηλ. συμφέροντος).

Άσε ρε! Πάρε ταξί! Τόσα λεφτά έδωσες για το εισιτήριο, τα 20-30 ευρώ να σου λείψουν;

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 31.07.2022

Δημοφιλείς Απόψεις